فروشگاه کالای ایرانی در بهار ۹۷ چه کرد؟

گزارش عملکرد سایت فروشگاه اینترنتی کالای ایرانی چیزدون در بهار سال 97 حمایت از کالای ایرانی

سلام! سه ماه از نخستین تصمیم عملی ما در زمینه‌ی حمایت از کالای ایرانی گذشت. در این نوشته قصد داریم گزارشی از عملکرد فروشگاه اینترنتی کالای ایرانی چیزدون در سه ماه نخست سال ۹۷ ارائه بدهیم. فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۷ برای ما سه ماه بسیار پر چالش بود. شروع فروشگاه اینترنتی کالای ایرانی یک شروع ناگهانی و پر قدرت بود که نیاز به تلاش مستمر و شبانه روزی در این راه داشت.

طراحی و اصلاح سایت فروشگاه

با این که چیزدون پیش از این نیز یک فروشگاه فعال بود، امّا برگزیدن هدف حمایت از کالای ایرانی و ورود پرقدرت به این حوزه، نیازمند یک سری بازطراحی و اختصاصی‌سازی بخش‌های مختلف سایت از لحاظ محتوایی و بصری بود. رابط کاربری و قسمت‌های مختلف فروشگاه اینترنتی چیزدون مجدداً بررسی و طراحی شدند و مطابق با تجربه‌ی کاربران سایت و مقتضیات فضای مجازی تغییر یافتند.

بسیاری از باگ‌های موجود در قسمت‌های گرافیکی و Front End فروشگاه برطرف شدند و این عملیات نیازمند تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه بود. هم‌چنین در طول به‌روزرسانی‌ها و توسعه‌ی قسمت‌های مختلف سایت، بارها پروسه‌ی پرداخت و ثبت سفارش دچار مشکل شد که هربار این مشکلات Debug و عیب‌یابی شدند. در نهایت فروشگاه اینترنتی چیزدون یک سایت نسبتاً قابل قبول دارد که هنوز قابلیت بهبود داشته و در حال توسعه است.

تأمین کالای ایرانی باکیفیت

تحقیق و تفحص در باب یافتن کالای ایرانی و برندهای ایرانی موفق کار نسبتاً زمان بری است. چرا که برخی از برندهای ایرانی تجربه‌ی مناسبی را به مشتریان خود منتقل نکرده‌اند و نه تنها موجب عزّت تولید ملّی نشده‌اند، بلکه باعث بدنامی محصولات ساخت ایران در شاخه‌های دیگر صنعت ملّی نیز بوده‌اند. سعی چیزدون بر این بوده تا از فروش و تأمین چنین کالاهایی جلوگیری به عمل آورد تا فروشگاه کالای ایرانی یه گلچین از باکیفیت‌های ساخت ایران باقی بماند.

پس از شناسایی کالای باکیفیت ایرانی، مرحله‌ی بعدی یعنی ارتباط با تولیدکننده یا توزیع‌کننده شاید سخت‌ترین قسمت تأمین کالا باشد. متأسفانه بسیاری از تأمین‌کنندگان شرایط سخت و پیچیده‌ای برای توزیع کالا یا خدمات خود در نظر می‌گیرند که این سیاست غلط موجب کمبود دسترسی مشتریان به محصولاتشان و در نتیجه کندی رونق بازار تولید داخل خواهد شد. شاید برای شما هم جالب باشد که برای تأمین برخی از محصولات وقتی با تولیدکننده تماس می‌گرفتیم و درخواست محصول می‌کردیم، بحث فروش کالا به یک فروشگاه اینترنتی برایشان به همان اندازه عجیب و نامأنوس بود که فروش محصولشان به یک موجود مریخی عجیب باشد!

برخی دیگر از شرکت‌ها نیز سعی در انحصاری‌سازی فروش محصولاتشان را دارند که این نیز به کمبود دسترسی کاربران و مشتریان به این اقلام ایرانی منجر می‌شود و در نهایت یا موجب شکست آن شرکت خواهد شد، یا این که سیر صعود و توسعه‌ی آن شرکت را بسیار کند خواهد کرد.

به نگاه تیزبینانه‌ی شما نیازمندیم

در این راه برای هدفی مقدّس پا گذاشته‌ایم. اگر کالای ایرانی باکیفیت و مرغوبی می‌شناسید که تجربه‌ی خوبی از استفاده از آن دارید یا حتی صرفاً تعریف مثبتی از آن شنیده‌اید، حتماً آن را به ما معرفی کنید. بسیاری از محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی کالای ایرانی چیزدون، نتیجه‌ی معرفی کاربران است. ما به توصیه‌های شما بینهایت نیازمندیم. هم‌اکنون اگر قصد معرفی کالایی را دارید، می‌توانید از طریق فرم پیشنهاد کالای ایرانی آن را به ما بشناسانید. هم‌چنین اگر در قسمت‌های مختلف سایت به خصوص فرایند ثبت سفارش و پرداخت مشکلی مشاهده می‌کنید یا احساس می‌کنید قسمتی قابلیت بهبود دارد، حتماً آن را با دیدگاه و پیشنهاد خود به گوش ما برسانید. قسمت تماس با چیزدون همواره منتظر پیام‌های ارزشمند شما خواهد بود.

One thought on “فروشگاه کالای ایرانی در بهار ۹۷ چه کرد؟

  1. اسکندری میگوید:

    سلام خدا قوت انشالله که خداوند روز به روز به کار شما برکت بدهد ممنون از این حرکت انقلابی و دغدغه‌مندتان ان شاالله خداوند خیر دنیا و آخرت را به شما عطا نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *